Forumnefer'e hoş geldiniz.

Eğer üye iseniz lütfen giriş yapınız, henüz üye değilseniz ve forumdan tam olarak yararlanmak istiyorsanız bizim topluluğumuza katılabilirsiniz.
iyi Formlar dileriz.
Forumnefer'e hoş geldiniz.

Eğer üye iseniz lütfen giriş yapınız, henüz üye değilseniz ve forumdan tam olarak yararlanmak istiyorsanız bizim topluluğumuza katılabilirsiniz.
iyi Formlar dileriz.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaKapıLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
maviş
Yönetici
Yönetici
maviş



TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Empty
MesajKonu: TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ   TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Empty19th Ocak 2010, 06:04

NÎM SOFYAN (Basit usul) SEMAÎ (Basit usul)

a) iki zamanlıdır.
b) 2/4 lük ve 2/8 lik değerlerde vurulur.
DÜM l zamanlı - kuvvetli
TEK l zamanlı - yarı (orta) kuvvetlidir.
c) Bu usulde oyun havaları, türküler ve marşlar yazılmıştır.
d) Vuruluşu:


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle1

a) Üç zamanlıdır.
b) 3/4 lük ve 3/8 lik değerlerde vurulur.
Birinci vuruş : DÜM l zamanlı - kuvvetli
İkinci vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıftır.
c) Bu usulde oyun havaları ve şarkılar yazılmıştır.
d) Vuruluşu;

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle2
SOFYANTÜRK AKSAĞI

a) Dört zamanlıdır.
b) İki Nim Sofyan'ın birleşmesinden meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TE l zamanlı - yan kuvvetli,
Üçüncü vuruş : KE l zamanlı - zayıftır.
c) 4/8, 4/4,4/2 lik değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle3


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle4


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle5

a) Beş zamanlıdır.
b) Bir Nim Sofyan ve bir Semai'nin birleşmesiyle meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ- ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TE- EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıftır.
c) 5/8 ve 5/4 lük değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle6


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle7
YÜRÜK SEMAÎ DEVR-Î HÎNDÎ

a) Altı zamanlıdır.
b) îki Semai veya üç Nim Sofyan'dan meydana gelmiştir. Birinci vuruş : DÜM l zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıf,
Dördüncü vuruş : DÜM l zamanlı - zayıf,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yan kuvvetlidir.
c) 6/8, 6/4 ve 6/2 lik değerlerde vurulur.
Normal ritimdeki Yürük Semai (6/4) kıymetinde olunca Sengin Semai 6/2 lik mertebesi ise Ağır Sengin Semai adını alır
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle8


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle9


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle10


a) Yedi zamanlıdır.
b) Bir Semai ve bir Sofyan'dan meydana gelir. (Bazen bir Semai ve iki Nim Sofyan vurulur.)
Birinci vuruş : DÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıf
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE - EK 2 zamanlı - zayıftır.
c) 7/8 ve 7/4 lük değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle11


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle12
DEVR-Î TÜRAN DÜYEK

a) Yedi zamanlıdır. Eskiden bu usüle Mandıra adı da verilmiştir.
b) Bir Sofyan ve bir Semai'den meydana gelmiştir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli
İkinci vuruş : TE - EK 2 zamanlı - zayıf,
Üçüncü vuruş : TE- E- EK 3 zamanlı - yarı kuvvetlidir.
c) 7/16 ve 7/8 lik değerlerde vurulur.

d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle13


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle14


a) Sekiz zamanlıdır.
b) îki Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜM l zamanlı - yarı kuvvetli
İkinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıftır.
c) 8/8 ve 8/4 lük değerlerde vurulur. 8/4 lük mertebesi Ağır Düyek adım alır.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle15


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle16

MÜSEMMEN AKSAK

a) Sekiz zamanlıdır. Eskiden bu usüle Katikofti de denilmiştir.
b) Bir Semai, bir Nim Sofyan ve yine bir Semai'den meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-Ü-ÜM 3 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıf
Üçüncü vuruş : TE-E-EK 3 zamanlı - yarı kuvvetlidir.
c) 8/8 lik değerde vurulur.

d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle17


a) Dokuz zamanlıdır.
b) Bir Sofyan ve bir Türk Aksağından meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli
İkinci vuruş : TE l zamanlı - yarı kuvvetli
Üçüncü vuruş : KE l zamanlı - zayıf
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli
Altıncı vuruş : TEK l zamanlı - zayıftır.
c) 9/8 ve 9/4 lük değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle18


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle19
EVFER OYNAK


a) Dokuz zamanlıdır.
b) Bir Sofyan, bir Semai ve bir Nün Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli/
İkinci vuruş : TE l zamanlı - yarı kuvvetli/
Üçüncü vuruş : KE l zamanlı - zayıf/
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli/
Beşinci vuruş : TEK l zamanlı - zayıf/
Altıncı vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetlidir.
c) 9/8 ve 9/4 lük değerlerde vurulur.

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle20


9/4 lük değer Ağır Evfer adım alır. Mevlevi Ayinlerinin İkinci selamları bu usulle bestelendiginden Mevlevi Evferi de denilir.

a) Dokuz zamanlıdır.
b) Bir Semai ve üç Nim Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜM l zamanlı-kuvvetli
İkinci vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıf
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli
Altıncı vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıftır.
c) 9/8 lik değerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle21
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
maviş
Yönetici
Yönetici
maviş



TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Empty
MesajKonu: Geri: TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ   TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Empty19th Ocak 2010, 06:07

RAKS AKSAĞI CURCUNA

a) Dokuz zamanlıdır.
b) Bir Türk Aksağı ve bir Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TE-E-EK 3 zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Dördüncü vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıftır.
c) 9/8 lik değerde vurulur.

d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle22

a) On zamanlıdır.
b) iki Türk Aksağmm birleşmesinden meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TE l zamanlı -zayıf,
Üçüncü vuruş : KA-A 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Altıncı vuruş : TEK l zamanlı - zayıftır.
c) 10/16 lık değerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle23


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle24
AKSAK SEMÂÎ LENK FAHTE

a) On zamanlıdır.
b) iki Türk Aksağmın birleşmesinden meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli
İkinci vuruş : TE l zamanlı - zayıf,
Üçüncü vuruş : KA-A 2 zamanlı - yarı kuvvetli
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli
Altıncı vuruş : TEK l zamanlı - zayıftır.
c) 10/8 ve 10/4 lük değerlerde vurulur. 10/8 lik değer Aksak Semai, 10/4 lük değer ise Ağır Aksak Semai adını alır.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle25


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle26


Bu usul en çok Saz semailerinde kullanılmıştır.

a) On zamanlıdır.
b) Bir Yürük Semai ve bir Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
İkinci vuruş : TE-E-EK 3 zamanlı - kuvvetli,
Üçüncü vuruş : DÜM l zamanlı - zayıf,
Dördüncü vuruş : TE-EK 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE l zamanlı - yarı kuvvetli,
Altıncı vuruş : KE l zamanlı - zayıftır.
c) 10/4 değerde vurulur.
d) Vuruluşu:
<BLOCKQUOTE>

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle27
</BLOCKQUOTE>

Lenk Fahte usülünde önce 6/4 lük vuruş : yazılır ve yukarıdan aşağıya noktalı ölçü çizgisi çekilir.Sonra kalan 4/4 lük yazılarak usul tamamlanır ve tek çizgi ile ölçü kapatılır.
<BLOCKQUOTE>

</BLOCKQUOTE>
ÇENG-Î HARBÎ TEK VURUŞ

a) On zamanlıdır.
b) îki Nün Sofyan ve iki Semai'den meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜM l zamanlı-kuvvetli
İkinci vuruş : TEK l zamanlı- zayıf,
Üçüncü vuruş : DÜM l zamanlı- kuvvetli,
Dördüncü vuruş : TEK l zamanlı- zayıf,
Beşinci vuruş : DÜM l zamanlı- kuvvetli,
Altıncı vuruş : TEK l zamanlı- yarı kuvvetli,
Yedinci vuruş : TEK l zamanlı- zayıf,
Sekizinci vuruş : DÜM l zamanlı- kuvvetli,
Dokuzuncu vuruş : TEK l zamanlı- yarı kuvvetli,
Onuncu vuruş : TEK l zamanlı- zayıftır.

c) 10/8 lik değerde vurulur.
d) Vuruluşu
TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle28
Eskiden harbe giden askerler, bu ritmle yapılmış eserlerle coşaliardı.

a) Onbir zamanlıdır.
b) Bir Türk Aksağı ve bir Yürük Semai'den meydana gelir. Birinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıf,
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Altıncı vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıftır.
c) 11/8 ve 11/4 lük değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:




TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle29


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle30
FRENKÇÎN ŞARKI DEVR-İ REVANİ

a) Oniki zamanlıdır.
b) iki Semai ve üç Nim Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜM l zamanlı- yan kuvvetli,
İkinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı-kuvvetli,
Üçüncü vuruş : DÜM l zamanlı-; yan kuvvetli
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı- kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE l zamanlı- kuvvetli,
Altıncı vuruş : KE l zamanlı- zayıf,
Yedinci vuruş : TE l zamanlı- kuvvetli,
Sekizinci vuruş : KE l zamanlı- zayıf,
Dokuzuncu vuruş : TE l zamanlı- kuvvetli,
Onuncu vuruş : KE l zamanlı- zayıftır.
c) 12/8 vel2/4 lük değerlerde vurulur,

d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle31


TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle32

a) Onüç zamanlıdır.
b) Bir Semai, iki Sofyan ve bir Nim Sofyan'dan meydana geli Birinci vuruş : DÜM l zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıf,
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Altıncı vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Yedinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı-yarı kuvvetli,
Sekizinci vuruş : TE l zamanlı - kuvvetli,
Dokuzuncu vuruş : KE l zamanlı - zayıftır.
c) 13/8 ve 13/4 Kik değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:
TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle33
TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle34
NÎM EVSAT DEVR-Î REVAN

a) Onüç zamanlıdır.
b) Bir Türk Aksağı ve iki Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : TE l zamanlı - yarı kuvvetli,
İkinci vuruş : KE l zamanlı - zayıf,
Üçüncü vuruş : TE l zamanlı -zayıf,
Dördüncü vuruş : KA-A 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : DÜM (2-3-4) 4 zamanlı - kuvvetli,
Altıncı vuruş : DÜM (2-3-4) 4 zamanlı - kuvvetli -yarı kuvvetlidir.
c) 13/8 ve 13/4 lük değerlerde vurulur.

d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle35

a) Ondört zamanlıdır.
b) Bir Semai, bir Sofyan, bir Semai ve bir Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜ-Ü-ÜM (Düm 2-3) 3 zamanlı - kuvvetli, İkinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıf,
Dördüncü vuruş : DÜ-Ü-ÜM (Düm 2-3) 3 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Altıncı vuruş : TE-EK 2 zamanlı - zayıftır.
c) 14/8 ve 14/4 lük değerlerde vurulur.
d) Vuruluşu:

TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle36
RAKSAN

a) Onbeş zamanlıdır.
b) Bir Semai, bir Aksak Semai ve bir Nim Sofyan'dan meydana gelir.
Birinci vuruş : DÜM l zamanlı - kuvvetli,
İkinci vuruş : TEK l zamanlı - yarı kuvvetli,
Üçüncü vuruş : TEK l zamanlı - zayıf,
Dördüncü vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Beşinci vuruş : TE l zamanlı - zayıf,
Altıncı vuruş : KA-A 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Yedinci vuruş : DÜ-ÜM 2 zamanlı - kuvvetli,
Sekizinci vuruş : TE-EK 2 zamanlı - yarı kuvvetli,
Dokuzuncu vuruş : TE l zamanlı - zayıf,
Onuncu vuruş : KA-A 2 zamanlı-yarı kuvvetlidir.
c) 15/8 lik değerde vurulur.

d) Vuruluşu:
TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ Usulle37
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
TÜRK MUSİKİSİ USULLERİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Türk Halk Müziği Usulleri
» TÜRK MUSİKİSİ FORMLARI
» TÜRK MÛSIKÎSİ'NDE FASIL
» TÜRK MUSİKİSİ , İŞARET VE SES PERDELERİ, SES'İN OLUŞUMU
»  Itri'den Suphi Ziya Ökbekkan'a Türk Musikisi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: THM-TSM-POP-ENSTRÜMANTAL VE DİĞER MÜZİK TANITIMLARI :: THM-TSM-POP-ENSTRÜMANTAL VE DİĞER MÜZİK TANITIMLARI :: TSM nazariyatı-
Buraya geçin: